teisipäev, 5. juuli 2016

Terve hobuse kuu - PUTUKAD

  25 viisi, kuidas sel suvel kärbestega hakkama saada

Me oleme küll elevil, et õues võib jälle näha päikest, kuid koos suvega tulevad ka tülikad kärbsed. Sellepärast küsis Horse & Hound oma lugejatelt nippe putukate peletamiseks. Hakake varusid looma…

Avon Skin So Soft
„Ma kasutan Avoni kreemi Skin So Soft nii inimestel kui loomadel ja minu arvates toimib see tõesti hästi. Seda kasutatakse Šotimaal laialt sääsetõrjena.“

„Kasuta mis tahes vahendit – spreid on lihtsam saada ebamugavatesse kohtadesse, aga kreemi ja õli saab määrida otse lakale ja sabale. See teeb ka kasukaga imesid ja abistab saba pusadest lahtisaamisel. Ma olen seda aastaid kasutanud paljudel eri hobustel. Lisaks putukate tõrjumisele pehmendab ja niisutab see nahka, aidates nii vältida edasist kratsimist. Samuti on see oluliselt odavam kui enamik suveekseemi (allergiline reaktsioon putukahammustustele, ingl k sweet itch) vahendeid.“  - Judith Morris

Deosect
„Ma olen kasutanud Deosecti oma hobusel ja see on võrratu. Sa lahustad seda vees ja pihustad hobusele peale. Toime kestab kuu aega ja siis tuleb seda uuesti kasutada. See kaitseb ka puukide eest.“ – Christine Crompton
(Seda toodet saab vaid veterinaari retseptiga)

Küüslauk
„Ma olen kvalifitseeritud inimeste aroomiterapeut ja viimased 40 aastat olen püüdnud leida lahendusi, mis mind aitaksid.
Esiteks: sööda iga päev küüslauku. Teiseks: ära hoolda kasukat üle ega pese seda liiga palju. Kolmandaks: ära valmista sidrunheinast kodust putukatõrjevahendit ja püüa seda meeleheitlikult hobusele peale pihustada. Sidrunheina ekstrakt on võimas antibakteriaalne õli, mis võib põhjustada nahaärritust. See mõjutab naha normaalset mikrofloorat ja ma olen sageli näinud, et hobused reageerivad putukahammustustele ägedamalt, kui nende karv on „üleravitud“. Kui sa pead sidrunheina kasutama, osta kõrgekvaliteediline sprei tuntud kaubamärgilt. Neljandaks: hoia sääsevõrgud korras ja vaheta neid regulaarselt.“ – Ann Hesketh

Viski
„Mul pole suurt probleemi sellega, kui sääsed inimesi söövad, aga üks ääremaalane ütles mulle kord, et tema immuunsus sääsehammustustele tuleb piisavast ärajoodud viskikogusest!“ – Anonüümne

Õunaäädikas
„Ma segan 300ml Avon Skin So Softi 300ml õunaäädikaga, lisan 300ml vett, tilga nõudepesuvahendit ja 5 tilka sidrunheina ekstrakti, seejärel pihustan seda oma hobusele.“ – Natalie King

Dermoline
„Mu hobusel on suveekseem ja ta hävitab putukavõrke, samuti hõõrub ta sügelevat nahka, kuni see muutub valulikuks ja läheb kärna. Ta on 15 ning ta hari ning sabaroots on armistunud. Ma olen avastanud, et tema laka lõikamine, küüslaugu söötmine ja kord kuus Dermoline geeliga vannitamine on suureks abiks, lisaks igapäevasele putukatõrje kasutamisele. Ma määrin igapäevaselt ka Vicksi Vaporub’i kõigile neile kehaosadele, mida putukad armastavad rünnata.“ – Georgina Burnhill

Marmite
„Varem söötsin ma tihti küüslauku, kuid minu meelest ei töötanud see nii hästi. Mu mees ja laps söövad Marmite’i ja neid ei tülita sääsed kunagi, samas kui mind hammustavad nad niipea, kui ma majast väljun. Ma kavatsen proovida kas Marmite’i või pärmiekstrakti, kuna see on üsna mõistliku hinnaga.“ – Natalie Rowe

NAF OFF Extra Effect Spray
Ma olen aastate jooksul proovinud palju eri putukatõrjevahendeid ja olen avastanud, et NAF OFF Extra Effect Spray on mu ponidel kõige efektiivsem, eriti Sonic’ule valge-pruunikirjule ponil, keda sääsed paistavad eriti armastavat.“ – Alice Verrier

Forever Living aloe vera deodorant
„Ma kasutan Forever Living aaloedeodoranti ja määrin seda ümber oma hobuse silmade. Teda ei tülita putukad kunagi. Ma söödan talle ka küüslauku.“ – Kymm Kitten

Camrosa salv
„Camrosa salv on võrratu!“ – Natasha Anderson

Sidrunheinalõhnalised niisked salvrätikud
„Mu hobune kannab suvel putukatekki. Ma kasutan ka sidrunheinalõhnalisi niiskeid salvrätikuid ja Sudocrem’i (beebisalv, müügil apteegis) päikesepõletustel ja haavadel, kuna putukad vihkavad nende lõhna.“ – Amelia May

Net-Tex Itch Stop salv
„Net-Tex Itch Stop salv on võrratu. Ma kasutan seda kord nädalas, kõige rohkem kaks, ning mu poni on õnnelik.“ – Clare Nicholas

Equine Ameria teepuušampoon
„Equine America teepuušampoon tõesti aitab. Ma kasutan seda ka oma koertel ja neil kõigil on ilusad kasukad.“ – Louise Kyle

Flypor
„Mu veterinaar kirjutas mu hobusele Flypori – see on lehmadel kasutatav putukatõrje – ja see aitas teda väga. 10 aastat hiljem ostan ma kohalikult põllumajandustarvete müüjalt suure pudeli ja sellest jagub mu neljale hobusele kogu suveks.“ – Dawn Harper

Sudocrem
Eelmisel aastal panin ma Sudocrem’i oma hobuse silmade ümber ja veidi siia-sinna ta jalgadel ja kehal. Sääsed ei kiusanud teda üldse.“ – Heidi Ingram

Bensüülbensoaat
„Mõlemat mu poni vaevab suveekseem. Ma kasutan neil bensüülbensoaati iga päev märtsist novembrini. Lisaks spreitan ma neid püretriinilahusega.“ – Eileen McGinley

Nature’s Botanical
„Üks toode, mida me siin Austraalias kasutame, kannab nime Nature’s Botanical ja see on suurepärane kraam. See sisaldab rosmariini ja seedripuud ning hoiab sääsed eemal nii minust kui mu hobusest.“ – Tessa Sharman

Boett’i vaip
„Boetti vaip oli minu jaoks läbimurre, lisaks hormoonikreem eriti sügelevatele hammustustele. Ma soovitaks ka Red Top Fly Trap putukalõkse, mis parandasid oluliselt olukorda mu aias ja koplis. Müügil on need Amazonis.“ – Polly Eddis

Flectron Fly Tag putukavastased märgised
„Ma kasutan Flectron märgiseid – mis on tegelikult mõeldud loomakarjadele – punutult oma hobuse lakka. Märgised peavad olema kontaktis nahaga, nii et vaata, et need pärast põimimist oleks kaela pinnal. Märgised eritavad iga teatud aja tagant Deosecti. Neil pole litsentsi kasutamiseks hobustel, mistõttu peaksid rääkima oma veterinaariga, ja igal hobusel peab olema enda oma, kuid minu arvates need toimivad väga hästi.“ – Annie Makin

Putukatõrje kummivõrud
„Mu poni kannab märtsist oktoobrini putukatekki. Lisaks kasutan ma ohtralt putukaspreid ja sääski peletavat kummist kaelakeed või –võru. Ma vahetan teki iga paari päeva tagant värskelt pestu vastu. Mu hobune on öösiti sees ja käib väljas päevasel ajal – pärast koitu ja enne päikeseloojangut – kuid kannab oma putukatekki ka tallis sees. Minu arvates see toimib.“ – Lynn Samuels

Premier Equine putukatekid ja maskid
„Ma söödan hobustele õllepärmi ja kasutan Premier Equine’i putukatekke ja maske, mida ma pesen regulaarselt putukavastase pesuvahendiga. Ratsutades kasutan ma kärbsepeletit, mis on olemuselt hobuse sabakarvadest hari nahast piitsa otsas.“ – Marylou Ashton

Äratuskell
„Hobustega töötades eelistan ma ärgata vara, kuna see on meeldivam kõigile osapooltele. Suviti tegelen ma oma jahihobustega kella 4 ajal hommikul. Päevaseks ajaks jäävad nad sisse, ööseks lähevad õue. Lihtsalt tuleb pidada meeles panna äratuskell!“ – Kim Louise

Silmad puhtad ja kuivad
„Hoia silmad puhtad ja kuivad, et mitte tõmmata rohkem putukaid.“ – Ros Burch

Cornucrescine kabjasalv
„Mu Walesi ponil on suveekseem. Mõnikord kasutan ma ärahõõrutud kohtadel kabjasalvi ja määrin sügelevatele kohtadele kabjaõli.“ – Elfin Moreton

Tabard losjoon
„Määri Tabard putuatõrje losjooni pärastlõunal ja Leovet putukaspreid enne väljaminekut. Kollane väävlipulber segatult veega kreemiks aitab taastada kaotatud karva, kui seda määrida igal õhtul.“ – Shaun Baker

Tõlgitud ajakirjast Horse & Hound 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar